23 augusti 2019

Heltäckande juridiska lösningar och stöd för friskolor

För medlemmarna i Friskolornas riksförbund erbjuder JP Infonet heltäckande lösningar och verktyg för dig som behöver förhålla dig till skolans juridik. Oavsett om du behöver hålla dig uppdaterat, få djupare kunskaper och kompetensutveckling eller behöver juridisk konsultation i en konkret frågeställning har vi lösningen för er.

JP Skolnet

JP Skolnet är en juridisk informationstjänst för dig som arbetar med skolfrågor som till exempel rektor, förskolechef, skolkurator eller skolpsykolog på en fristående skola eller förskola. Tjänsten innehåller en mycket populär ämnesguide som ger en sammanfattning av viktiga ämnesområden. Varje ämne länkar till relevant juridiskt material.

Erbjudande!

Medlemmar i Friskolornas riksförbund betalar 400 kr exkl moms/månad för abonnemang på JP Skolnet. (Ord. Pris 500 kr/mån) Erbjudandet gäller också JP Infonets övriga Informationstjänster som exempelvis JP ITnet, JP Arbetsrättsnet, JP Arbetsmiljönet och JP Sjukvårdsnet. För hela utbudet av tjänster se https://www.jpinfonet.se/webbtjanster/.

Huvudmän med en enhet betalar 300 kr exkl moms /månad. (Ord. Pris 500 kr/mån)

Kontakta oss för att ta del av erbjudandet!

Lagkommentarer

JP Kommentarer hjälper dig att tolka och förstå lagtexten i dess praktiska mening. På ett systematiskt och lättillgängligt sätt erbjuder produkterna ett stöd i och information kring tillämpningen av varje paragraf.

Vår lagkommentar till skollagen (2010:800) finns i digitalt format. Du loggar in i tjänsten och kan där enkelt söka och läsa de kommentarer du är intresserad av.

Erbjudande!

Medlemmar i Friskolornas riksförbund får 10 % rabatt på ordinarie pris på samtliga lagkommentarer (Ordinarie pris JP Kommentarer Skollagen är 70 kr/mån)

Konsulttjänster

Medlemmar i Friskolornas riksförbund får möjlighet att köpa konsulttjänster med våra jurister till ett rabatterat pris.

Samarbetet innebär att Friskolornas riksförbunds medlemsrådgivning kan kompletteras med konsultstöd från JP Infonet vid utformning av överklaganden och inlagor av annat slag. Vi erbjuder konsulttjänster inom skoljuridik där våra jurister har djup ämneskunskap och lång erfarenhet från Skolinspektionen, Skolverket, Skolväsendets överklagandenämnd, departement och förvaltningsdomstol. Vi har hjälpt många huvudmän och skolor med deras skoljuridiska problem och ser fram emot att hjälpa även er.

Vi har även konsulttjänster inom dataskydd, socialrätt, miljörätt, samhällsbyggnad och PBL, upphandling och arbetsrätt.

Erbjudande!

Medlemmar i Friskolornas riksförbund har möjlighet att köpa konsulttjänster via klippkort från våra jurister till ett rabatterat pris om 14000 kr exklusive moms för ett klippkort med 10 timmar (Ordinarie pris 1800 kr/timme exklusive moms). Kunder med timbanksavtal har alltid förtur.

Dataskyddsombud som tjänst

Medlemmar i Friskolornas riksförbund har möjlighet att använda JP Infonet som externt dataskyddsombud. Denna tjänst kan inkludera endast tillsyn eller tillsyn och rådgivning i paket.

Vid tecknande av avtal som extern DSO ingår 2 timmars uppstartsutbildning utan kostnad för medlemmar. Avtalsvillkor för extern DSO baseras på organisationens storlek och behov.

Som stöd till befintligt dataskyddsombud (DSO) eller dataskyddssamordnare kan medlemmar teckna ett särskilt avtal för GDPR/dataskyddsrådgivning.  Där ingår 10 timmars granskning av rutiner och mallar och/eller allmän rådgivning och därefter tillgång till 10 timmar ”klippkortstid” för hantering av incidenter, konsekvensbedömning eller annan rådgivning. Priset för medlemmar är 25 000 kr.

Medlemmar kan även teckna avtal om rådgivning inom GDPR/Dataskydd enligt samma villkor som anges under ”konsulttjänster” ovan.

Kontakta oss så hittar vi rätt lösning för er!

Kompetensutveckling

Kursutbudet uppdateras löpande och finns tillgängligt på hemsidan:

Erbjudande!

Medlemmar i Friskolornas riksförbund får möjlighet att gå på JP Infonets öppna utbildningar med en rabatt om 10%. Ange koden ”FRF” vid beställning.

Rabatten gäller även vid bokning av kundanpassade utbildningar där JP Infonets jurister anpassar upplägg och innehåll efter medlemmarnas behov och önskemål.

Nej, Magdalena Andersson, koncernerna har inte makten

19 april 2024

Det är föräldrar och elever som sitter på den. På torsdagen gjorde Magdalena Andersson (S) ett utspel där partiet krävde

Från tjat till framtidsdrömmar