Vill du starta en friskola? Eller kanske utöka en befintlig friskola? Då är det här en kurs för dig!

Dagen har fokus på vad som krävs för att bli godkänd som skolhuvudman och innehållet i den ansökan som ska göras. På kursen får du kunskap om grundläggande skoljuridik och skolekonomi inför ansökan om godkännande hos Skolinspektionen. Skolinspektionen finns på plats för genomgång av ansökningshandlingarna och för att svara på dina frågor. Dessutom får du lära dig grunderna i vad det innebär att vara arbetsgivare.

Innehåll:

Utbildningen hålls av representanter från Skolinspektionen, våra förbundsjurister Gudrun Rendling och Mariette Dennholt samt Daniel Andersson, arbetsrättsexpert från Almega.

Pris 1900 kr + moms. Utbildningen kommer att genomföras digitalt 7 november kl 09.00-17.00. Sista anmälningsdag är 1 november.

Vid för få anmälda förbehåller vi oss rätten att ställa in kursen.

Anmälningsformulär kommer i augusti