Betygsinflation och alldeles för många elever som inte når kunskapskraven. Vi har debatterat frågorna länge, men ibland känns det som att vi ändå står och stampar. Finns det över huvud taget ett betygssystem som kan garantera likvärdighet och hög kvalitet?

Vi samlar de främsta betygsexperterna och skolpolitikerna för att reda ut frågorna en gång för alla. Varmt välkommen på frukostseminarium med Friskolornas riksförbund den 6 december på Näringslivets hus på Storgatan 19 i Stockholm!

Krister Sund, revisionsdirektör på Riksrevisionen redovisar sin rapport om betygsinflationen tillsammans med Jenny Hedström, revisor och Christian Andersson, revisionsdirektör.

Rapporten kommenteras av Per Måhl, betygsexpert, Anders Auer och Hannes Theander, undervisningsråd på Skolverket, samt av riksdagsledamöterna Mathias Bengtsson (Kd), Fredrik Malm (L), Josefin Malmqvist (M), Patrick Reslow (SD) och Åsa Westlund (S).

Samtalet leds av Cecilia Garme med början 08.15 och frukost serveras från klockan 08.00.

Det går även att delta digitalt.

OSA 5 december kl 09.00

Anmäl dig här