Hur mäter man om en skola lyckats med sitt kunskapsuppdrag? Det handlade ett frukostseminarium som Friskolornas riksförbund bjöd in till. Linda Öholm, public affairs-chef på Internationella Engelska skolan, och Karin Carlsson, grundskolechef på Kunskapsskolan, deltog båda i panelen för att berätta om hur deras skolor jobbar med att mäta sina resultat med hjälp av det så kallade förädlingsvärdet.

Här berättar de om sina intryck av samtalet:

Pär Lager: Så har Ukraina klarat beredskapen

29 april 2024

Pär Lager vid Försvarshögskolan berättade under årsmöteskonferensen Så kan friskolor bidra i en orolig tid om hur Ukraina klarat beredskapsarbetet

Skolan som civilförsvar

29 april 2024

Johan Berggren, statssekreterare hos ministern för civilt försvar Carl-Oskar Bohlin (M), om hur civilsamhället behöver rusta sig för kris och

Skolans roll i en föränderlig tid

29 april 2024

Olof Gränström, som jobbade nära Hans Rosling på Gapminder, om framtiden och hur samhället och skolan behöver rusta sig för

Hur många friskolor krävs för att vända PISA-resultaten?

29 april 2024

Tillsammans med skolforskaren Gabriel Heller-Sahlgren, som analyserat Sveriges PISA-resultat 2022, diskuterar riksdagspolitiker i utbildningsutskottet hur vi kan stärka kunskapsresultaten bland